I když jsou naši sportovci docela úspěšní a máme jich celkem dost, stále nejsou takovou inspirací, aby to donutilo pohodlnou většinu začít se alespoň trochu hýbat. Což je škoda, jelikož zahálka, a hlavně špatná strava, vedou často k mnoha nepříjemným zdravotním problémům, nejčastěji chronického charakteru. A to je problém nejen pro samotného pacienta, ale také pro zdravotní systém, jelikož chronické choroby, hlavně tedy jejich léčba, jsou docela drahou záležitostí. A když obézních jedinců neustále přibývá, je jasné, že se jedná o veliký problém.

Švestky

Někdy může být potíž pro obézního určit, zdali je či není obézní. Je sice pravda, že osobní váhu má doma asi každý, nicméně ta není vždy zcela dobrým, a hlavně přesným způsobem, jak se dopídit k odpovídajícímu výsledku. BMI je ve všech ohledech mnohem lepší a hlavně přesnější. Stačí k němu jen kalkulačka a znát svou hmotnost, respektive výšku. Výsledek by pak měl docela přesně ilustrovat váš stav.

Ať už vám vyjde nadváha či dokonce obezita, je rozhodně vhodné s tím začít něco dělat. Tím něčím by měla být hlavně změna jídelníčku. V případě, že máte jen lehkou nadváhu, není problém udělat pouze dílčí změny. Ovšem pokud vám vyšla v BMI obezita, nevyhnete se nutnosti udělat pár radikálnějších kroků. Ty jsou v tomto případě zosobněny hlavně eliminací sladkých a tučných jídel ze svého jídelníčku. Naopak je potřeba jíst více ovoce a zeleniny. Hlavně zelenina nemá žádné kalorie, a tudíž je možné ji konzumovat takřka po kilech.

Salát

Sport

I když jídelníček je tím hlavním, ani na sport by se nemělo zapomínat. Není potřeba snažit se ze sebe udělat atleta, bohatě postačí pravidelně cvičit, ideálně při plynulém dýchání. Takovýchto pohybových aktivit je celá řada, třeba běh, jízda na kole, skákání na trampolíně, ale i třeba svižnější procházky. Možností, jak se zdravě hýbat a zároveň redukovat tukové zásoby v těle, je skutečně hodně.